Tyle lat minęło, a ja uświadomiłem sobie, że na mojej lotniczej stronie nie ma nawet wzmianki o pamiętnym 11 września 2011, kiedy to terroryści (w grupach po 5 na samolot, w samolocie UAL93 terrorystów było czterech) zaatakowali World Trade Center i budynki Waszyngtonu. Poniżej przygotowałem w tabelce zestawienie najbardziej podstawowych informacji o tych zamachach - o szczegółach pisać nie będę, bo powstało na ten temat wiele książek i publikacji. Dodam tylko, że wszystkie informacje w tabelce przygotowałem na podstawie oficjalnego raportu "9/11 COMMISSION REPORT" ściągniętego ze źródeł oficjalnych - niestety nie mogę podać bezpośredniego linku, gdyż raport ten ściągnąłem wiele lat temu,ale z pewnością jest jeszcze dostępny w internecie, gdyby ktoś chciał go przeczytać w całości.
Cześć pamięci załóg i pasażerów! Jak głosi słynne już hasło - we will never forget.
Rejs | Trasa | Planowany odlot | Faktyczny odlot | Samolot | Załoga | Pasażerowie (wliczając zamochowców) | Miejsce i godzina katastrofy | Ostatni kontakt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
American Airlines
AAL 11 |
Boston – Los Angeles (BOS-LAX) | 7:45 | 7:59 | Boeing 767 | Capt. John Ogonowski, F/O: Thomas McGuinness, 9 osób personelu pokładowego | 81 | 8:46:40 sek Północna wieża World Trade Center | O godz. 8:14 samolot osiągnął poziom lotu FL260 - 7900 m (planowana wysokość przelotowa FL290 – 29 000 ft - 8800 m). O godz. 8:25 kontrola lotów dowiaduje się o porwaniu. |
United Airlines
UAL175 |
Boston – Los Angeles (BOS-LAX) | 8:00 | 8:14 | Boeing 767 | Capt. Victor Saracini, F/O: Michael Horrocks, 7 osób personelu pokładowego | 56 | 9:03:11 sek Południowa wieża World Trade Center | O 8:33 samolot osiąga wysokość przelotową FL310 (31 000 ft - 9400 m). O 8:42 ostatni kontakt z kontrolą lotów. |
American Airlines
AAL 77 |
Washington Dulles– Los Angeles (IAD-LAX) | 8:10 | 8:20 | Boeing 757 | CAPT. Charles F. Burlingame, F/O: David Charlebois, 4 osoby personelu pokładowego | 58 | 9:37:46 sek Pentagon (prędkość samolotu w chwili uderzenia 530 mph (852 km/h) | O godz. 8:46 samolot osiągnął wysokość przelotową FL350 (35 000 ft - 10 600 m). O 8:51 ostatni kontakt z kontrolą lotów. |
United Airlines
UAL93 |
Newark – Los Angeles (EWR-LAX) | 8:00 | 8:42 | Boeing 757 | Capt. Jason Dahl, F/O: Leroy Homer, 5 osób personelu pokładowego | 37 | Godz. 10:03:11 sek Shanksville, Pennsylvania | Atak terrorystów nastąpił o 9:28, na wysokości przelotowej FL350 (35 000 stóp - 10 600 m) |