Lotnictwo cywilne

Lotnictwo od kuchni

Tabele przeliczeniowe

Stopy - metry

Poziom lotuWysokość w stopachWysokość w metrach
-10,3048
-32,810
-328100
0101000300
0202000609
0303000900
04040001219
05050001524
06060001828
07070002133
08080002438
09090002743
100100003048
110110003352
120120003657
130130003962
140140004267
150150004572
160160004876
170170005181
180180005486
190190005791
200200006096
210210006400
220220006705
230230007010
240240007315
250250007620
260260007924
270270008229
280280008534
290290008839
300300009144
310310009448
320320009753
3303300010058
3403400010363
3503500010668
3603600010972
3703700011277
3803800011582
3903900011887
4004000012192
4104100012496
4204200012800

Objaśnienia: piloci wyrażają wysokość w stopach, nie w metrach. W rozmowach z kontrolą lotów, używają jednak pojęcia "poziom lotu" (FL - flight level). Jest to wysokość wyrażona w stopach minus 2 zera, np. FL330 - 33000 stóp. Pułap 6000 stóp jest ustalonym dla Polski "pułapem przejściowym" (transition level). Powyżej niego piloci nastawiają wysokościomierze na ciśnienie standardowe, tj. 1013 HPa (29.92 mm Hg). W USA transition level to FL180.
Do wysokości 18 000 stóp zwykle kontrolerzy wymawiają wysokość w całości, tj. one-eight-thousand feet. Powyżej używają "flight levels". Nie jest to jednak żadna reguła i równie często słyszy się np. "flight level 070", zamiast "7000 feet", bo tak jest szybciej.

Węzły - kilometry na godzinę

Węzłów (knots - kts)Km/h
1,851
18,510
185100
250463
270500
300555
435805
450833
470870
487900
500926
5401000

Objaśnienia: do wysokości 10 000 stóp samoloty mogą utrzymywać prędkość maksymalną 250 kts, chyba że kontroler nakaże inaczej (maintain high speed / high speed approved).
Wartości podane w tabelach są przybliżone.