Lotnictwo cywilne


Linie lotnicze w Polsce


Inne linie lotnicze w Polsce

W Polsce funkcjonuje także kilka mniej znanych linii lotniczych, o których jednak warto wiedzieć.

SprintAir

SprintAir

Flota Linii SprintAir składa się głównie z samolotów Saab 340 (w wersjach pasażerskich oraz towarowych), a także czeskich Let L410. Firma zajmuje się głównie przewozami cargo, ale także charterami pasażerskimi (w tym niektóre rejsy na potrzeby EuroLOTu; samoloty latają m.in. do Bydgoszczy, sporadycznie pojawiały się także w Poznaniu). SprintAir oferuje również połączenia na trasie Warszawa-Zielona Góra. W skład grupy SprintAir wchodzi także m.in. profesjonalna szkoła lotnicza.

Yes Airways


Yes Airways to nowa polska czarterowa linia lotnicza. W chwili, kiedy piszę te słowa (styczeń 2012), flota przewoźnika składa się z trzech Airbusów A320 o znakach SP-IAA, SP-IAB oraz SP-IAC. Głównie klientami firmy są touroperatorzy (ale oczywiście nie tylko).

W lutym 2012 samoloty Yes przejęło OLT Express.

Bingo Airways

Strona Bingo Airways

Bingo Airways to nowe polskie linie charterowe latające Airbusami A320.

Prima Charter (dawny Fischer Air Polska)

Były to linie czarterowe. Ich flota złożona była głównie z Boeingów 757, ale także 737. Zawiesiły działalność w 2008 roku.

Small Planet Airlines

Charterowa litewska linia lotnicza (główna baza w Wilnie), posiadająca również bazy operacyjne w Polsce. We flocie Boeingi 737-300 oraz Airbusy A320. W listopadzie 2018 linie zakończyły działalność.


Ostatnia aktualizacja podstrony 08.02.2019. Autor nie gwarantuje aktualności informacji!