Lotnictwo cywilne


Książki lotnicze

Autor: Tony Anderson
Tytuł: Easyland. How Easyjet conquered Europe.
Ilość stron: 174
Gdzie kupić: np. na bookdepository.com - cena 45 zł (za wydanie drugie z 2017)

Opis: Tony Anderson był szefem marketingu linii Easyjet w czasach jej powstania. W swojej książce opisuje pierwsze lata działalności przewoźnika, skupiając się przede wszystkim na aspekcie marketingowym (czemu trudno się dziwić, skoro tym się zajmował) oraz walce z głównym rywalem, British Airways. Anderson przedstawia różne ciekawostki dotyczące tego, jak Easyjet funkcjonował oraz jak się promował na początku swojej działalności.
Książka jest lekka, łatwa i przyjemna. Czyta się ciekawie, nie brakuje w niej dużej dozy humoru. Wadą książki w mojej opinii jest natomiast to, że autor skupia się wyłącznie na pierwszych latach działalności firmy (co można jednak zrozumieć, gdyż obecnie Anderson tam nie pracuje, a więc nie mógł opisywać tego, czego nie był świadkiem), a także to, że nie jest w jasny sposób przedstawione czym Easyjet odróżnia się od low-costowej konkurencji. Niemniej jednak bardzo przyjemna i wartościowa lektura, dlatego gorąco polecam!