Lotnictwo cywilne


Concorde - przywileje, wystrój kabiny i komfort podróży

Kabina

Concorde oferuje nie tylko szybkość. Jego kabina (o szerokości 2,6 m; szerokość przejścia 43 cm), mieszcząca 100 pasażerów, wyposażona jest w kryte skórą fotele. Są one wyprofilowane tak, aby podróż była naprawdę przyjemna. Pomyślano również o dodatkowym wsparciu kręgosłupa. Gdy miejsce obok jest puste, można, zyskując dodatkową przestrzeń dla siebie, odsunąć oparcie między fotelami. Obicie foteli wykonane jest z szarej skóry i delikatnej tkaniny, również w odcieniu szarości. Kabina samolotu została zaprojektowana ze szczególnym smakiem i dbałością o komfort pasażerów. Delikatne światło podkreśla elegancję wnętrza.

Komfort podróży

Obsługa na pokładzie i menu przewyższają nawet doskonałą pod każdym względem First Class. Wystrój kabiny różni się od innych samolotów jeszcze jednym szczegółem - dużym, cyfrowym wskaźnikiem prędkości i wysokości lotu, jaki znajduje się z przodu kabiny oraz w oparciach foteli.

Kabina pasażerska

Concorde w typowej konfiguracji zabiera 100 pasażerów, w układzie foteli 2 + 2. W British Airways przez długie lata fotele były w kolorze czarnym, natomiast w 1999 rozpoczęto projekt unowocześniania kabiny nazwany "Project Rocket". W efekcie w części samolotów wymieniono fotele na nowe, wygodniejsze, ciemnoniebieskie.



W kabinie obecny był (z przodu) wyświetlacz prezentujący prędkość, wysokość i temperaturę lotu.

Concorde posiadał 6 drzwi. Jedna para drzwi znajdowała się z przodu, jedna z tyłu i jedna pośrodku kadłuba. Drzwi lewe przednie oraz lewe środkowe były używane jako drzwi do wprowadzania pasażerów, pozostałe to drzwi serwisowe, używane także do ewakuacji pasażerów.

Concorde wyposażony był w 3 toalety: jedną z przodu kabiny i 2 w części środkowej samolotu.

Obsługę pasażerom zapewniało 6 osób personelu kabinowego. British Airways miało zasadę, że każda z nich może służyć w Concorde maksimum 3 lata. Miało to na celu umożliwienie jak największej liczbie personelu pokładowego służby na pokładzie Concorde.

Przywileje


Podróż tym samolotem to nie tylko szybkość i komfort podróży, ale również i przywileje. Pasażerowie Concorde korzystają ze specjalnych przywilejów odprawy przylotowej i odlotowej. Formalności związane z podróżą załatwiane są szybko i wygodnie. Jeżeli pasażer podróżuje tylko z bagażem podręcznym, odprawa może odbyć się telefonicznie. Karta pokładowa czekać będzie w luksusowej poczekalni Concorde Lounge. Jest to idealne miejsce, żeby się zrelaksować. Można też korzystać z nowoczesnych urządzeń biurowych. Tutaj każdy ma zapewnioną prywatność.




Poczekalnie Concorde Lounge

Concorde Express Suiter Service umożliwia oddanie przed odlotem pod opiekę British Airways torby z garniturem lub kostiumem. Bagaż będzie czekał na właściciela w porcie docelowym po wylądowaniu.

Fast Track na londyńskim lotnisku Heathrow zapewnia szybką i wyjątkowo sprawną odprawę paszportową, a pasażer udaje się bezpośrednio do luksusowej poczekalni Concorde Lounge.

British Airways zapewniają pasażerom transfer z eskortą z i na terminale 1 i 4 lotniska Heathrow. Po przylocie, do dyspozycji pasażera jest pracownik British Airways, który ułatwi mu poruszanie się po lotnisku.

Linie zadbają także o limuzynę z szoferem, który będzie czekał na pasażera Concorde w Londynie lub w Nowym Jorku.

British Airways zatroszczą się także o samochód wyjątkowego pasażera.Wystarczy zostawić auto u wejścia do terminalu, a gdy pasażer wróci do Londynu, samochód będzie podstawiony w to samo miejsce.

Na lotnisku JFK (Nowy Jork) pasażer Concorde może skorzystać ze specjalnych sal dla biznesmenów, dostosowanych do ich zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań.

Project Rocket

W 1999 roku British Airways planowało całkowitą przebudowę wnętrz samolotów Concorde - nie tylko wymianę foteli, ale także zbudowanie nowych, eleganckich i wytwornych toalet oraz nowych wyświetlaczy z przodu kabiny. W momencie przekraczania bariery dźwięku przez sufit kabiny miała przechodzić jasnoniebieska "fala". Co ciekawe, konstruktorzy Concorde byli dumni z tego, że pasażer nie odczuje przekroczenia prędkości Mach 1 (o pokonaniu bariery dźwięku informowała załoga oraz wyświetlacz), podczas gdy w 1999 roku chciano zaakcentować ten fakt przez efekty świetlne. Ze względu na uziemienie Concorde`ów, które nastąpiło po katastrofie w 2000 roku, jedynym elementem "Project Rocket" jaki udało się zrealizować była wymiana foteli na nowe (także nie we wszystkich samolotach). Tylko w jednym z samolotów (bodajże G-BOAB) zamontowano makietę nowej toalety .

Poniżej krótki filmik z YouTube dotyczący zmian komfortu podróży w British Airways, jakie planowano wprowadzić w 1999 ("Project Rocket")

Kliknij tutaj
Ostatnia aktualizacja podstrony 11.09.2012. Autor nie gwarantuje aktualności informacji!