Lotnictwo cywilne


Książki lotnicze

Autor: Linda J. Tavlin
Tytuł: Aviation Communication. Strategy and Messages for Ensuring Success and Preventing Failures

Cena, gdzie kupić: Ja kupiłem na bookdepository.com za 177 zł

Liczba stron: 225

Opis: Jeśli interesuje Cię psychologia komunikacji kryzysowej lub planujesz pracę w Dziale PR linii lotniczej, jest to dla Ciebie lektura obowiązkowa. Autorka skupia się na komunikacji kryzysowej, czyli np. wtedy, gdy linia lotnicza musi się zmierzyć z nagłośnionym medialnie problemem (przykładowo: katastrofa lotnicza lub pilot pod wpływem alkoholu). Linda J. Tavlin w książce opisuje, jakie błędy popełniają ludzie odpowiadający w liniach lotniczych za komunikację z mediami, oraz pokazuje jak właściwie się komunikować, by zapewnić sukces firmie lotniczej, którą reprezentujemy. Główną tezą autorki jest, że trzeba mieć przygotowane komunikaty ZANIM kryzys nastąpi. Atutem książki jest to, że zawiera stosunkowo mało teorii, a dużo przykładów praktycznych, np. mnóstwo przykładowych gotowych komunikatów czy oświadczeń. Czytając tę książkę, dowiesz się np. jak radzić sobie z "niewygodnymi" pytaniami dziennikarzy, co zrobić, gdy nie chcesz odpowiedzieć na zadane pytanie, czy jak wyjść z sytuacji "obronną ręką". Powtarzam - jeśli jesteś w Twojej firmie odpowiedzialny za komunikację z otoczeniem zewnętrznym, jest to dla Ciebie lektura obowiązkowa!